Har du lest gjennom hele bibelen?


Har du lest gjennom hele Bibelen? Vil du gjøre det sammen med meg?
Jeg leser et kapittel hver dag, og så blogger jeg om det jeg har lest, og hvordan det har berørt meg.
Noen ganger i ord, ofte i bilder. Du er velkommen til å følge meg på reisen!

fredag 14. august 2015

Ordspråkene 31-kvinnen: dag 2


Det var en gang en kvinne med en drøm. Hun brukte mye tid på den drømmen. Hun fylte den med håp og lengsler. Når hun tenkte på den smilte hun. Det hendte at hun til og med lo litt. Men skulle hun være ærlig, lurte hun av og til: Ville denne drømmen noen gang bli en realitet?

Hun brukte mye tid på å be til Gud, Herren i hennes liv. Var det dette Han ville at hun skulle gjøre? Og når ville i så tilfelle tiden være inne for å handle? Det visste bare Han. 

Hun vurderte drømmen sin selv, men hun involverte også mannen sin. Var dette tiden for å investere tid og penger i et nytt prosjekt? Og ville dette prosjektet tilføre familien noe, eller dra henne bort fra den?

Etter nøye vurdering sammen med mannen sin og sammen med Gud, så det ut som om svaret lå foran dem. Dette prosjektet ville være vel verdt å starte på, hva nå?

For penger hun hadde lagt til side, investerte hun i drømmen. Hun kjøpte det hun trengte, men på en sparsommelig måte, hun ville nødig sløse.

Så begynte arbeidet - det virkelige arbeidet. Nå ble hun nødt til å jobbe med drømmen sin for at den skulle bli virkelig, og det hun drømte om. Hun gjorde hver dag litt, og så at drømmen vokste. Og for henne var det verdt det.

Slik kan det se ut når ordspråkene 31-kvinnen har en drøm.
I dagens video vil jeg snakke ut fra følgende bibelvers:




Dagens spørsmål: Ordspråkene 31-kvinnen hadde en drøm som hun gjorde til virkelighet. Dette kom familien hennes til gode. Har du en slik drøm?

Med ønske om å komme nærmere Ham,
Catherine



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar