Har du lest gjennom hele bibelen?


Har du lest gjennom hele Bibelen? Vil du gjøre det sammen med meg?
Jeg leser et kapittel hver dag, og så blogger jeg om det jeg har lest, og hvordan det har berørt meg.
Noen ganger i ord, ofte i bilder. Du er velkommen til å følge meg på reisen!

fredag 30. oktober 2015

Hvor finner du din identitet?


Er du verdifull? Er du sikker? Mange ganger har jeg hørt at jeg er verdifull. Nesten like mange ganger har jeg avfeid det som om den andre personen sa det for å gjøre meg glad. Kjenner du deg igjen?

I mange år veide jeg min verdi i gjerningene jeg gjorde. Hvis jeg var verdifull, var det på grunn av det jeg fikk til. Og det var et stort hvis. Problemet er bare at hvis jeg er verdifull kun når jeg gjør noe bra, da faller min verdi hvis jeg blir syk eller har en dårlig dag.

Det er ikke slik. Jeg vet det nå. I Johannes 3,16 står det:
"For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv."
Han elsker meg. Han elsker deg også. Når jeg elsker noen, har denne personen en utrolig stor verdi. Jesus elsker oss så høyt at han valgte å dø for oss. Dette er så stort at det er vanskelig for meg å forstå det. Allikevel: Så høyt er jeg elsket. Så høyt er du elsket.

Tenk på det.

La det synke inn.

I flere år visste jeg at Gud var glad i meg fordi jeg hadde lest det. Jeg hadde kunnskapen. Men jeg kjente det ikke med hjertet. Inntil nylig. Det hele var ganske enkelt. Jeg innså at Han var glad i meg, og jeg følte meg elsket. Guds kjærlighet forandrer seg ikke. Han er glad i meg - og Han er glad i deg.

Vet du hva som er enda bedre? Vi er Hans. Det fører meg til bibelverset jeg har valgt å SOAKe på denne uken.


Ukens SOAK - 4. Mosebok, kapittel 3.
S - vers 13
O - Vi er hans
A - Hvis vi virkelig er Hans, er det ikke her vi finner vår identitet? Ikke i hva vi gjør,
men hvem vi hører til. Dette blir en lettelse, vi trenger ikke streve - men bare være -
i Hans kjærlighet.
K - hjelp meg til å sitte i din kjærlighet, og bare være med deg.

Hør mer om hva det vil si at du er Hans:


Med ønske om å komme nærmere Ham,
Catherine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar