Har du lest gjennom hele bibelen?


Har du lest gjennom hele Bibelen? Vil du gjøre det sammen med meg?
Jeg leser et kapittel hver dag, og så blogger jeg om det jeg har lest, og hvordan det har berørt meg.
Noen ganger i ord, ofte i bilder. Du er velkommen til å følge meg på reisen!

fredag 26. juni 2015

Visdommens opphav


Hvor kan jeg finne visdom? Salomos ordspråk 9,10 gir oss et klart svar: "Å frykte Herren er opphav til visdom, å ha de helliges kunnskap er forstand." Sann visdom finner vi altså hos Gud. For å finne visdom må vi søke Gud. Be ham gjerne om visdom.

Men hvis vi ber Gud om visdom har vi vel ingen garanti for å få den? Ikke garanti, kanskje, men vi har et løfte. I Salomos ordspråk 8,17 står det: "Jeg elsker dem som elsker meg, og de som søker, finner meg." Det sier jeg litt mer om i videoen under.



Som jeg sa i videoen, tror jeg vi finner visdom overalt i bibelen, ikke bare i Salomos ordspråk.
For å oppsummere er det to ting som er nødvendig for å finne visdom:

1.Be om å få visdom - be til Gud
2.Let etter visdom i bibelen - les i bibelen.

Nå er det din tur! Virker det vanskelig å få visdom? Hva er det beste bibelverset du leste
i løpet av uken?

Med ønske om å komme nærmere Ham,
Catherine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar