Har du lest gjennom hele bibelen?


Har du lest gjennom hele Bibelen? Vil du gjøre det sammen med meg?
Jeg leser et kapittel hver dag, og så blogger jeg om det jeg har lest, og hvordan det har berørt meg.
Noen ganger i ord, ofte i bilder. Du er velkommen til å følge meg på reisen!

fredag 17. juli 2015

Har jeg øye for å gjøre godt?


Kjære venner,
det jeg vil dele med dere i dag henger veldig i tråd med den nye ressursen jeg delte på onsdag.
Har du prøvd å SOAKe ennå?

I dag vil jeg dele en SOAK fra denne uken med dere.

Salomos ordspråk 22

S - står for skriften
Vers 9 : "Den som har øye for å gjøre godt, blir velsignet,for han deler sitt brød med den fattige."

O - står for observasjon
Det du gir ut - får du tilbake.

A - står for anvendelse
Har jeg øye for å gjøre godt?

K - står for knele i bønn
Kjære Gud, hjelp meg til å se hva godt jeg kan gjøre.
I Jesu navn. Amen.

Dette var en ganske kort SOAK, og kanskje trenger det ikke bli lenger enn dette. Som nevnt i onsdagens innlegg vil lengden variere. Jeg vil gjerne dele noen flere tanker om kapittel 22 i videoen under.


Har jeg øye for å gjøre godt?
Hva sår jeg?

Med ønske om å komme nærmere Ham,
Catherine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar