Har du lest gjennom hele bibelen?


Har du lest gjennom hele Bibelen? Vil du gjøre det sammen med meg?
Jeg leser et kapittel hver dag, og så blogger jeg om det jeg har lest, og hvordan det har berørt meg.
Noen ganger i ord, ofte i bilder. Du er velkommen til å følge meg på reisen!

fredag 18. september 2015

Tør jeg å dele Guds ord? Apostlenes gjerninger 8


Jeg liker virkelig SOAK som metode. For meg er det en måte å komme nærmere bibelteksten på. Noen ganger leser jeg et kapittel i bibelen. Når jeg har lest, sitter jeg der. Hodet er tomt - det ser sikkert ut som om jeg har falt ned fra månen. Du kjenner kanskje følelsen? For hva skal jeg trekke ut av det jeg nettopp har lest?

Det er fristende å tenke: "Jaja, det var jo en fin historie", og la det bli med det. Men jeg er fast bestemt på å skrive SOAK hver dag - så det er det gjør. Og vet du hva? Som regel får jeg noe ut av SOAKen. Noe mer ut av teksten - noe jeg ikke visste at var der.

Jeg kommer til å ha en videoserie her på bloggen, hvor jeg velger ut en SOAK, og deler tankene jeg har fått gjennom den. Du kommer til å finne en ny video annenhver fredag - og det starter i dag!

Har du prøvd å SOAKe? Da vil jeg veldig gjerne at du deler SOAKen din i kommentarfeltet. Dersom du bare har en tanke eller et bibelvers du vil dele, vil jeg gjerne at du gjør det også!

Dersom du ikke har prøvd å SOAKe ennå, vil jeg oppmuntre deg til å prøve. For meg krevde det litt trening, så dersom du ikke synes det er fantastisk etter første forsøk, prøv noen ganger til og se om det ikke blir bedre!

Obs: Jeg sier Peter i videoen, men jeg mener selvfølgelig Filip ;)


Velkommen med din kommentar!

Med ønske om å komme nærmere Ham,
Catherine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar