Har du lest gjennom hele bibelen?


Har du lest gjennom hele Bibelen? Vil du gjøre det sammen med meg?
Jeg leser et kapittel hver dag, og så blogger jeg om det jeg har lest, og hvordan det har berørt meg.
Noen ganger i ord, ofte i bilder. Du er velkommen til å følge meg på reisen!

mandag 16. november 2015

Ukens ressurser 4. Mosebok 16-20


God morgen jenter! Dette er vår fjerde uke i 4. Mosebok! Nå vil jeg komme med en liten avsløring. Jeg kjenner meg igjen i Israelsfolket. Kanskje er ikke denne avsløringen så sjokkerende. Kanskje du kjenner på det samme? 

Det er fristende å tenke at de var dumme som ikke fulgte Guds plan. De var redde. Da de fikk vite konsekvensene av sine handlinger, prøvde de å fullføre Guds plan uten Han.

Sukk. 

Jeg rister oppgitt på hodet.

Det er fristende å tenke at Israelsfolket var dumme - og overhodet ikke likt oss. Men sannheten er kanskje - hold deg fast - at vi ligner mer på Israelsfolket enn vi liker å innrømme.

For er det ikke nettopp dette jeg gjør? Jeg får et kall fra Gud. Nervøst kikker jeg meg rundt, skraper foten litt i bakken. Jeg liker ikke å tenke på dette kallet. Kan jeg virkelig gjøre det? Kanskje Gud tar feil. Kanskje det ikke var Gud jeg hørte? Tankene lager et virrvarr i hodet mitt. Jeg blir forvirret.

Ja, jeg kjenner meg igjen i Israelsfolket. Jeg har en lei tendens til å ombestemme meg. Til og med til å gjøre noe uten Hans hjelp. Jeg er jo ganske flink på egenhånd. Ikke sant?

Det er spennende å lese disse historiene. Jeg er spent på fortsettelsen!

 Er dette første gangen du er innom denne bloggen, ønsker jeg deg varmt velkommen til å lese sammen med oss. Du kan begynne når som helst - akkurat der hvor du er!  



Ukens bibelvers:



Her er en introduksjon til kapittel 15-21:


Introduksjonen er basert på Courtney Josephs bok, den finner du her.

Vi har et ressurshefte - det finner du i høyre marg.
Ellers vil jeg anbefale å like facebooksiden for å få daglige bibelbilder og oppmuntring langs veien.

Med ønske om å komme nærmere Ham,
Catherine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar