Har du lest gjennom hele bibelen?


Har du lest gjennom hele Bibelen? Vil du gjøre det sammen med meg?
Jeg leser et kapittel hver dag, og så blogger jeg om det jeg har lest, og hvordan det har berørt meg.
Noen ganger i ord, ofte i bilder. Du er velkommen til å følge meg på reisen!

fredag 22. mai 2015

Jeg er Herren


Er Gud virkelig Herren i ditt liv? Når jeg har lest i 3. Mosebok de siste ukene, er det noe som har gått igjen.  Det blir gjentatt og det forteller meg at dette er noe som det er viktig at vi får med oss.

Jeg er Herren. Men er Han det, sånn egentlig? Lever jeg kun for Ham? Hvis jeg gjør det, så bryr jeg meg ikke om hva andre synes om meg. Da verdsetter jeg min tid med ham høyt, ja høyest. Og jeg kjenner at jeg kommer til kort. Og ja, jeg er menneskelig og ikke perfekt, men jeg kan ikke bruke det som unnskyldning. Jeg vil strekke meg lenger.

I 3. Mosebok, 19,4 står det at vi ikke skal vende oss til avgudene. "Det går fint", tenker jeg. "Jeg har ikke laget noen gullkalver i det siste." Men er det egentlig det det handler om? Avguder kan være så mye. I vår hverdag kan det være TV, data og bøker. Det kan være alt som vi lar få den plassen som bare Gud skal ha.

Nedenfor har jeg lest inn noen vers fra kapittel 19 og 25.





Har Gud førsteplass i ditt liv? Hvis ikke, hva må til for at Han skal få førsteplassen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar