Har du lest gjennom hele bibelen?


Har du lest gjennom hele Bibelen? Vil du gjøre det sammen med meg?
Jeg leser et kapittel hver dag, og så blogger jeg om det jeg har lest, og hvordan det har berørt meg.
Noen ganger i ord, ofte i bilder. Du er velkommen til å følge meg på reisen!

mandag 16. mars 2015

Hva er Good Morning Girls?

Jeg ble selv kjent med Good Morning Girls i 2014, da womenlivingwell.org begynte sin blogge gjennom bibelen - serie. Jeg meldte min interesse, og ble medlem i en facebookgruppe. Det som skjedde videre og som fortsatt skjer, er egentlig ganske enkelt. Vi leser et kapittel av bibelen hver dag, og så skriver vi våre tanker i denne facebookgruppen. Det er viktig for meg å presisere at dette er en hemmelig facebookgruppe, slik at ingen andre enn vi som er medlemmer kan se hva vi skriver.




Konseptet er ganske enkelt, men samtidig fantastisk. Hver dag skal det skrives litt om hva jeg har lært i dag. Dette gir meg det dyttet jeg trenger for å faktisk få lest bibelen daglig.

Betyr dette at jeg aldri ligger på etterskudd med lesingen? Nei. Jeg kommer på etterskudd av og til, men det er alltid mulig å ta det igjen. Det går an å lese ekstra mye en dag, men jeg foretrekker å ta det igjen i helga. Det er nemlig lagt opp til at vi skal lese et kapittel hver dag, mandag til fredag. Dette synes jeg at er veldig overkommelig

Til slutt: ta en titt her, og hør Courtney Joseph selv fortelle om opprinnelsen til Good Morning Girls.

Hvordan synes du dette høres ut? Alt for mye, eller passelig? Kunne du tenke deg å bli med?
Denne uken leser vi Matteus, kapittel 11 - 15. Du er herved invitert!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar