Har du lest gjennom hele bibelen?


Har du lest gjennom hele Bibelen? Vil du gjøre det sammen med meg?
Jeg leser et kapittel hver dag, og så blogger jeg om det jeg har lest, og hvordan det har berørt meg.
Noen ganger i ord, ofte i bilder. Du er velkommen til å følge meg på reisen!

fredag 27. mars 2015

Når Gud taler



Hvis du hadde stått der ved siden av displene, og hørt Gud tale til deg, hva ville du gjort?Ville du fått den store skjelven? Ville du blitt redd?
Ville du knelt sammen med disiplene? Jeg tror det ville vært umulig å la være.

Se det for deg: Du har sett en lysende sky, en stemme som erklærer Jesus som sin sønn, og som befaler deg å høre ham! Hva gjør du? For min del ser jeg for meg at jeg ville falt på kne. Legg merke til ordet falt. Jeg tror det ville vært så sterkt fysisk at jeg bare ville falt sammen. Men jeg vet ikke. Alt jeg kan gjøre er å forestille meg.

Hva gjør du i dag når Gud taler til deg? Gud taler til oss gjennom bibelen. Når Gud sier om Jesus "hør ham". Gjør du det? Hører du på Jesus?

Eller hva med hvis du blir mint om at du skal snakke med en bestemt person, eller sende en melding. Noe så enkelt, men allikevel noen ganger så vanskelig. Gjør du det? Gjør jeg det?Av og til, men langt fra alltid. Av og til kreves det kraftig overtalelse, og av og til lar jeg muligheten gå meg forbi.

Skal vi ikke etterstrebe å bli mer lik Jesus i den kommende uken? Å høre ham?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar