Har du lest gjennom hele bibelen?


Har du lest gjennom hele Bibelen? Vil du gjøre det sammen med meg?
Jeg leser et kapittel hver dag, og så blogger jeg om det jeg har lest, og hvordan det har berørt meg.
Noen ganger i ord, ofte i bilder. Du er velkommen til å følge meg på reisen!

mandag 31. august 2015

Er det vanskelig å lese i bibelen?


På bordet mitt ligger en bibel. Den samler mer støv for hver dag som går. Skal jeg prøve å åpne den?

Jeg prøver å lese i bibelen. Av og til i alle fall. Å lese hver dag er jo et mål. Men før jeg vet ordet av det har det plutselig gått flere dager. Uten noen ord fra Gud. Det som er så frustrerende er at jeg ikke vet hva jeg kan gjøre med det. Så jeg bestemmer meg for å prøve på nytt. Denne gangen skal jeg være flink! Og jeg er flink. I alle fall i noen dager. Så oppdager jeg plutselig at det har skjedd igjen. Det har gått flere dager uten ord fra Gud. Jeg blir frustrert. Jeg får dårlig samvittighet. Så oppdager jeg at når jeg ikke har lest i bibelen på flere dager, blir det lettere å la være.

Dette var meg for et år siden. Men det er virkelig ikke meg nå. Så hva har skjedd?

For litt mindre enn et år siden så jeg at Courtney Joseph skulle begynne å blogge gjennom bibelen. Dette fanget min interesse. Dette hørtes akkurat sprøtt nok ut til at jeg måtte sjekke hva det dreide seg om. Det handlet altså om å la bibelen bestemme hva blogginnleggene skulle handle om - ikke egenviljen. Da jeg gikk inn på nettsiden hennes, så jeg at det var mulig å melde seg på bibelgruppe. Så jeg meldte meg på. Nå har jeg vært medlem i den bibelgruppen i et år. Bibellesningen har gradvis blitt lettere. Det som har hjulpet mest, tror jeg, er å ha andre som leser gjennom det samme, som jeg kan støtte meg på og diskutere med.Hvis du vil lese mer om min erfaring med å være i den gruppen, kan du lese her.

Det er viktig for meg å understreke at når jeg prøver å gjøre ting - prøver å være flink - på egen hånd, da er det ikke alltid at det går så bra. Men når jeg har invitert Gud med - da er min erfaring at det går bedre. Dette er absolutt ikke noen magisk formel! Men be Gud om hjelp. Jeg tror han gir den hjelpen med glede!

Tror du en bibelgruppe der vi skriver om hva vi lærer hver dag kan være noe for deg? Du kan melde deg på her. Den foregår på facebook. Jeg har en regel - og det er at du må være aktiv minst en gang i uken - gjerne oftere! Jeg håper du vil bli med, og ser frem til å bli bedre kjent med deg!

Med ønske om å komme nærmere Ham,
Catherine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar