Har du lest gjennom hele bibelen?


Har du lest gjennom hele Bibelen? Vil du gjøre det sammen med meg?
Jeg leser et kapittel hver dag, og så blogger jeg om det jeg har lest, og hvordan det har berørt meg.
Noen ganger i ord, ofte i bilder. Du er velkommen til å følge meg på reisen!

tirsdag 18. august 2015

Ordspråkene 31-kvinnen: dag 4


"Styrke og verdighet er hennes drakt, hun ler mot dager som kommer." Ordspr. 31,25

Jeg er godt kjent med frykt. Jeg har ikke bare hilst på frykt. Nei, jeg og frykt - vi kjenner hverandre fra langt tilbake. Jeg skulle ønske det ikke var slik, for det er ingen glede der. Men det er noe mellom oss som er så velkjent, at det er vanskelig å skille lag.

Frykt kan få meg til å gjøre rare ting. Merkelige ting. Ulogiske ting. Men hvordan kan jeg stoppe? Jeg kan ikke det når det er frykt som driver meg.

I dag er jeg ikke drevet av frykt. Jeg og frykt - vi holder ikke lenger hverandres hender. Betyr det at jeg aldri er redd? Nei. Betyr det at jeg aldri lar frykten kontrollere mine handlinger? Nei. Jeg skulle ønske jeg kunne svare ja på disse spørsmålene, men det ærlige svaret er nei.

Jeg innså en dag at jeg hadde makten og viljestyrken til å slå opp med frykt. Denne dagen skjedde det noe veldig viktig. Jeg tok en bestemmelse. Det var slutt. Men frykt er en luring, han forsøkte å snike seg inn. Som om han ville si "du blir ikke kvitt meg så lett". Noen ganger holdt jeg på min bestemmelse, andre ganger ikke.

Som mye annet er dette en prosess. En prosess jeg fortsatt er i. Ler jeg mot dager som kommer? Av og til. Dette vil fortsatt ta tid, men jeg er på vei.

Har du det noen ganger som meg? Jeg har lyst til å gi deg et bibelvers du kan hvile i. "For jeg er Herren din Gud som har grepet din høyre hånd og sier til deg 'vær ikke redd! Jeg hjelper deg.'" Jes. 41,13. Dette kan vi stole på. Gud vil hjelpe oss.

Så når du må gjøre noe du er redd for - be til Gud - Han vil hjelpe deg!



Med ønske om å komme nærmere Ham,
Catherine


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar