Har du lest gjennom hele bibelen?


Har du lest gjennom hele Bibelen? Vil du gjøre det sammen med meg?
Jeg leser et kapittel hver dag, og så blogger jeg om det jeg har lest, og hvordan det har berørt meg.
Noen ganger i ord, ofte i bilder. Du er velkommen til å følge meg på reisen!

torsdag 13. august 2015

Ordspråkene 31 - kvinnen: dag 1


Vil du gripe sjansen i dag, til å bli kjent med en fantastisk kvinne? Jeg kjenner henne ikke personlig, men jeg har hørt om henne. Navnet hennes er ikke kjent for meg, men jeg kjenner henne som ordspråkene 31-kvinnen. 
Jeg hadde så lyst til å bli bedre kjent med denne kvinnen, at jeg satt meg ned med en åpen bibel - og skrev en liste. Jeg listet opp alle hennes egenskaper. Og vet du hva jeg oppdaget? Alle egenskapene var styrker. Se bare her: 

Mannen stoler på henne 
Hun gjør bare godt mot ham 
Hun skaffer materialer og lager ting med hendene 
Hun skaffer mat 
Hun er tidlig oppe og fikser mat 
Hun er fysisk sterk 
Hun er sent oppe for å arbeide. 
Hun hjelper de fattige 
Hun har styrke og verdighet 

Hvordan var det å lese den listen? Fikk du litt dårlig samvittighet? En følelse av å ikke være god nok? 
I så fall har jeg lyst til å trøste deg med at hun ikke fikk til alt dette på en dag. Nei - dette var over et helt liv. På den samme måten har vi et helt liv til å utvikle disse gode egenskapene. 
Jeg har lyst til å invitere deg til å bli med å studere denne kvinnen disse fem dagene. 
Hvis du vil lese enda mer om dagens lesning, finner du en god artikkel og videoer på engelsk her





Dagens spørsmål:
Oppmuntrer det deg at denne kvinnen ikke gjorde alt på en dag? 
Med ønske om å komme nærmere ham,
Catherine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar