Har du lest gjennom hele bibelen?


Har du lest gjennom hele Bibelen? Vil du gjøre det sammen med meg?
Jeg leser et kapittel hver dag, og så blogger jeg om det jeg har lest, og hvordan det har berørt meg.
Noen ganger i ord, ofte i bilder. Du er velkommen til å følge meg på reisen!

fredag 23. oktober 2015

En introduksjon til 4. Mosebok


God morgen jenter! På mandag begynner vi å lese 4. Mosebok! Min første tanke da jeg fikk vite at vi skulle studere denne boken var "uff, dette kommer til å bli tungt." Sannheten kommer for en dag. Jeg er ikke alltid positiv. Jeg husket hvordan det var å lese 3. Mosebok, og kroppen min føltes tung da jeg innså at dette kunne bli mer av det samme.

Ikke misforstå. Jeg fikk mye ut av 3. Mosebok. Overraskende nok. Men det var tungt. Og jeg liker ikke tungt. Men: Jeg har nå satt meg inn i  hva 4. Mosebok handler om. Jeg legger merke til at jo mer kunnskap jeg får om boken, jo mer får jeg lyst til å lese den. Nå er jeg gira og engasjert!

Derfor har jeg laget noen introduksjonsvideoer om 4. Mosebok. Jeg håper det vil gjøre lesningen lettere og innsiktsfull. Disse videoene blir lagt ut på mandager sammen med ukens ressurser. Innholdet i videoene er oversatt materiale, og er skrevet av Courtney Joseph. Du finner boken her.



Hver mandag legger jeg ut ukens ressurser. Her vil du finne ukens leseplan, bibelbilde, video og en beskjed fra meg.

Annenhver fredag fortsetter SOAK videoserie, der jeg deler en SOAK og noen tanker rundt det vi har lest. Den neste delen kommer allerede om en uke.

Hver dag deler jeg dagens bibelvers på facebook og instagram. Dersom du er på instagram, inviterer jeg deg til å bruke  #godmorgenjenter når du deler bilder knyttet til vårt bibelstudie.

Er det første gang du leser med oss? Velkommen! Vi har flere ressurser for deg. Start med ressursheftet. Der finner du informasjon om SOAK og fargekoding i bibelen. Dette er metoder som kan hjelpe når du vil komme nærmere Guds ord.


Skriv ut heftet her

Jeg anbefaler også lydbibelen. Den har hjulpet meg mye, særlig når det gjelder tyngre bøker. For å være ærlig tror jeg det ville blitt mye vanskeligere å lese 4. Mosebok uten denne støtten. Den norske lydbibelen er tilgjengelig på cd, itunes og audible.

Blir du overveldet av alle ressursene? Slapp av. Alt er frivillig. Det finnes mange måter å gjøre dette på. Noen foretrekker å lese et kapittel i bibelen og la det være nok. Det er helt greit. Ressursene er der for å hjelpe deg - ikke stresse deg!

Jeg håper du blir med når vi leser 4. Mosebok sammen - et kapittel hver dag!

Med ønske om å komme nærmere Ham,
Catherine.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar