Har du lest gjennom hele bibelen?


Har du lest gjennom hele Bibelen? Vil du gjøre det sammen med meg?
Jeg leser et kapittel hver dag, og så blogger jeg om det jeg har lest, og hvordan det har berørt meg.
Noen ganger i ord, ofte i bilder. Du er velkommen til å følge meg på reisen!

lørdag 10. oktober 2015

Lyst på en ekstra utfordring?


Mitt navn er Catherine.  Jeg har skrevet alt innholdet på denne bloggen. Det er meg du ser i videoene. Facebooksiden administreres også av meg. Men vet du hva? Jeg er ikke god morgen jenter. 

Jeg er en del av god morgen jenter, akkurat slik som du er. Hver uke kan du lese hva mine tanker er rundt det vi har lest. Det er en glede for meg å gi deg det. Det er også en mulighet for meg til å reflektere og å komme enda dypere inn i bibelteksten.

Når jeg leser ukens kapitler, ber jeg til Gud: "Vær så snill å gi meg noe som jeg kan gi videre." Jeg har alltid fått noe - alltid! Det er fantastisk! Jeg har nemlig ikke lyst til å finne på noe av egen kraft. Det må være fra Gud.

Det kan jo nesten høres litt skummelt ut, men hvis du har lyst til å prøve kan du be den samme bønnen. Sett penn til papir, og se hva som skjer. For min del gjør ofte Gud noe mens jeg skriver.

Din utfordring:
  •  Les salme 8 - 11
  •  Velg ut en salme eller et vers.
  •  Skriv om det.
  •  Du kan skrive et helt blogginnlegg hvis du vil (ca. 500 ord)
  •  Du kan også skrive en liten kommentar, som vil bli en del av noe større.
  • Det er også mulig å gi din respons på en annen måte: tegning, foto, video eller noe annet.
  • Du kan være anonym hvis du vil - bare vær tydelig på at det er ditt ønske.

Send ditt bidrag på e-post til catgab27(alfakrøll)hotmail.com innen 27. November!
Bidragene vil bli publisert i desember.

Jeg har håper å høre fra nettopp deg! Hvis du har noen spørsmål hører jeg gjerne også fra deg.

Med ønske om å komme nærmere Ham,
Catherine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar