Har du lest gjennom hele bibelen?


Har du lest gjennom hele Bibelen? Vil du gjøre det sammen med meg?
Jeg leser et kapittel hver dag, og så blogger jeg om det jeg har lest, og hvordan det har berørt meg.
Noen ganger i ord, ofte i bilder. Du er velkommen til å følge meg på reisen!

fredag 2. oktober 2015

Han er ikke langt borte! SOAK videoserie del 2


Av og til føles det som om Gud er langt borte. Jeg vet at Han er hos meg hele tiden, men for å være ærlig: det føles ikke slik. Det føles som om jeg er alene. Jeg prøver å komme nærmere Gud, men noen ganger blir det som å gripe etter halmstrå.

Jeg vil ha noe som hjelper! Og det eneste jeg vet om er sannheter fra bibelen. Denne uken valgte jeg å SOAKe på følgende bibelvers:


Vi er i Ham! Hvordan kan han være langt borte da? Han er hos meg hele tiden. Dette er en fantastisk sannhet som jeg ikke må glemme!

S – Vers 28 "For det er i Ham vi lever, beveger oss og er til."
O -  Han er ikke langt borte fra oss. Det er i Ham vi gjør alt. Uten Han kan vi ikke gjøre noe.
A – Hvis dette er sant, hvordan lever jeg da? Er alt jeg gjør til ære for Ham?  
K – Hjelp meg å gjøre alt jeg gjør til ære for deg. I Jesu navn, amen.


I videoen under vil jeg dele noen tanker:



Dette er del 2 i en videoserie der jeg deler en SOAK fra uken som er gått. Gikk du glipp av den første delen, finner du den her. Denne videoserien kan du finne her på bloggen annenhver fredag.

Hvilket bibelvers likte du best denne uken? Skriv det gjerne i kommentarfeltet!

Med ønske om å komme nærmere Ham,
Catherine


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar